| در طول دهه ها، خودروسازان همواره در تلاش بوده اند تا با بهره گیری از خلأهای قانونی، راه هایی برای دستیابی به برتری در رقابت های اتومبیل رانی پیدا کنند. یکی از شناخته شده ترین روش ها در این زمینه، تولید مدل های ویژه هومولوگیشن (Homologation Special) است. این خودروهای جاده ای به صورت محدود و صرفاً برای برآوردن حد نصاب تولید موردنیاز ساخته می شوند تا نسخه مسابقه ای آن ها واجد شرایط قانونی برای حضور در رقابت ها شود. بر اساس قوانین بسیاری از سری های مسابقه ای از جمله قهرمانی جهانی رالی (WRC)، مسابقات تورینگ کار مانند DTM و BTCC، و همچنین کلاس های تاریخی گروه A و گروه B، تنها خودروهایی اجازه ی شرکت دارند که بر پایه ی یک مدل واقعی و تولیدشده برای استفاده عمومی ساخته شده باشند. از همین رو، خودروسازان ناچار بودند تعدادی از این خودروهای قدرتمند و پرهزینه را برای فروش در بازار عرضه کنند تا بتوانند نسخه مخصوص مسابقه را رسماً ث |