فرارو - لاماری نئو خودروی جدیدی است که ماحصل همکاری رسمی شرکت آرین پارس موتور با برند چینی کایی (Kaiyi)است که در چین با نام Kaiyi X3 Pro عرضه می شود. به گزارش فرارو؛ لاماری نئو در خط تولید داخلی مونتاژ می شود و در واقع نسخه ای بازطراحی شده از ام وی ام X55 پرو است که اکنون با چهره ای تازه و امکانات کامل تر به بازار ایران وارد می شود. لاماری نئو با هدف رقابت در بازار شاسی بلندهای اقتصادی، با ترکیبی از طراحی به روز، امکانات رفاهی کامل و پیشرانه توربوشارژ وارد بازار خودروی ایران شده است. قیمت لاماری نئو لاماری نئو قرار است خلأ میان کراس اوورهای اقتصادی چینی مثل فونیکس FX و زوتی DL5 و مدل های گران قیمت تر مثل لاماری ایما را پر کند. به دلیل شباهت فنی و طراحی با ام وی ام X55 و کایی X3 پرو، ارزان تر بودن قیمت پایه مدل نئو منطقی به نظر می رسد؛ زیرا این محصول آرین پارس موتور قرار است با نسخه های مشابه مدیران خودرو رقابت کند. بنابراین احتمالاً باید زیر 1.8 میلیارد تومان قیمت داشته باشد. آرین پارس موتور هنوز قیمت قطعی لاماری نئو را در سامانه عرضه رسمی اعلام نکرده، اما با توجه به جایگاه آن نسبت به لاماری ایما و سطح تجهیزات، انتظار می رود قیمتی بین 1.3 تا 1.5 میلیارد تومان داشته باشد. مشخصات فنی لاماری نئو مشخصات فنی توضیح موتور | 1.5 لیتری توربوشارژ | قدرت | 156 اسب بخار | گشتاور | 230 نیوتن متر | گیربکس | CVT (اتوماتیک پیوسته) | نوع انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو (FWD) | شتاب 0 تا 100 | حدود 10 ثانیه | مصرف سوخت ترکیبی | حدود 6.7 لیتر در 100 کیلومتر | حداکثر سرعت | حدود 180 کیلومتر بر ساعت | تعلیق جلو / عقب | مک فرسون / تورشن بیم | موتور توربوشارژ 1.5 لیتری لاماری نئو همان پیشرانه آشنای چری است که در ام وی ام X55 پرو هم استفاده شده؛ بنابراین، از نظر دوام و تامین قطعه در ایران، سابقه و پشتیبانی مناسبی دارد. قدرت 156 اسب بخار برای خودرویی با وزن حدود 1400 کیلوگرم یعنی شتاب نسبتاً چابک در شهر و عملکرد مناسب در جاده ارائه می دهد. گیربکس CVT نرم و اقتصادی است؛ رانندگی در ترافیک راحت می شود، ولی برای رانندگان علاقه مند به شتاب لحظه ای، حس اسپرت زیادی منتقل نمی کند. مصرف ترکیبی 6.7 لیتر یعنی در رانندگی روزمره باک 50 لیتری خودرو حدود 700 کیلومتر پیمایش دارد. طراحی ظاهری و کابین لاماری نئو در نمای جلویی، چراغ های باریک و گرافیک LED در کنار سپر دارد و جلوپنجره جدید آن با خطوط افقی، ظاهری مدرن و هماهنگ به خودرو بخشیده است.  در نمای عقب، اسپویلر یک تکه و اگزوزهای دوگانه مخفی حال و هوای اسپرت ایجاد کرده اند و رینگ های 17 اینچی با طراحی به روز، جلوه ای جوان پسند به بدنه می دهند.  در داخل کابین، طراحی مینیمال و مدرن با تمرکز بر سادگی دیده می شود. نمایشگر مرکزی بزرگ، متریال دو رنگ در تریم داخلی و نورپردازی مخفی، فضایی مدرن ایجاد کرده اند.  هرچند کیفیت متریال هنوز در سطح اقتصادی باقی مانده، اما ترکیب رنگ و نمایشگر بزرگ، این نقص را جبران کرده است. ارتفاع مناسب صندلی ها و میدان دید خوب، رانندگی شهری را آسان می کند. امکانات و آپشن های لاماری لاماری نئو با این سطح از تجهیزات، پکیج های امکاناتی خوبی ارائه می دهد. بر اساس اعلام رسمی آرین پارس موتور، لاماری نئو با فهرست کاملی از امکانات ایمنی و رفاهی عرضه می شود که آن را در رده قیمتی خود به یکی از کامل ترین گزینه های بازار تبدیل کرده است. در بخش ایمنی و کمک راننده، این خودرو به 4 ایربگ، سیستم های کنترل پایداری و کنترل کشش (ESC + TCS)، ترمز اضطراری، هشدار سرعت، اتوهلد، ترمز پارک برقی (EPB)، کمک حرکت در سربالایی (HAC)، سنسور باد تایر (TPMS)، سنسور دنده عقب و دوربین 360 درجه مجهز است.  در بخش رفاهی، امکاناتی مانند کروز کنترل، حالت های مختلف رانندگی، سقف شیشه ای پانوراما، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، شارژر وایرلس، تهویه مطبوع اتوماتیک، گرمکن صندلی های جلو و عقب، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی با 6 بلندگو، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو بی سیم، کلاستر دیجیتال 7 اینچی، آینه های برقی، چراغ های دی لایت و اتولایت، چراغ بدرقه، اسپویلر عقب و اگزوز دوگانه مخفی دیده می شود. مجموعه ای که هم حس لوکس بودن را به کابین می بخشد و هم رفاه روزمره را تأمین می کند. این خودرو با دوربین 360 درجه و ترمز پارک برقی پارک کردن در فضاهای محدود را بسیار آسان می کند، در حالی که کروز کنترل و حالت های رانندگی تجربه سفرهای طولانی را راحت تر می سازند. سقف پانوراما و شارژر بی سیم نیز به حس مدرن و لوکس خودرو می افزایند، در حالی که مصرف سوخت آن همچنان اقتصادی باقی مانده است. تنها مواردی که می توان به عنوان نقاط قابل بهبود یاد کرد، نبود سیستم تهویه دو منطقه ای و ایربگ های جانبی صندلی های عقب است. |