سدان اسپرت و جذاب ام جی یکی از گزینه های اسپرت موجود در بازار است که رقبای زیادی ندارد اما رقبای ام جی GT سرسخت هستند. به گزارش آخرین خودرو، ام جی GT یک سدان کامپکت از برند ام جی است که نخستین نسل آن در سال 2014 بروی پلتفرم مشترک با Roewe 360 تولید شد. نسل دوم جی تی در سال 2021 معرفی شد و این بار بر پایه پلتفرم مدرن تر SAIC ساخته شده بود که زیرساخت مشترک بسیاری از محصولات جدید ام جی محسوب می شود. جی تی هم اکنون در بازارهایی مانند چین، خاورمیانه، آمریکای جنوبی و برخی کشورهای اروپایی عرضه می شود و در رده سدان های شهری و میان رده ام جی قرار دارد. این مدل در سبد محصولات ام جی میان MG5 و MG6 جای می گیرد و به عنوان گزینه ای متعادل برای استفاده روزمره شناخته می شود. ام جی GT با خودرو های اسپرت وارداتی و مونتاژی رقابت می کند که ترکیبی از طراحی اسپرت و پیشرانه با توان بیش از 150 اسب بخار هستند؛ در ادامه به معرفی سه رقیب اصلی این خودرو در بازار ایران خواهیم پرداخت. گک امپو ؛ اصلی ترین رقیب جی ای سی امپو بنزینی اصلی ترین رقیب ام جی GT است. جی ای سی امپو از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم بهره می برد که این پیشرانه می تواند روی هم رفته 168 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند. در بحث توان ام جی GT با 5 اسب بخار توان بیشتر و گیربکس AT تا حدودی نسبت به امپو برتری دارد ولی در بحث گشتاور امپو 20 نیوتن متر توان بیشتری را انتقال می دهد. از جمله امکانات جی ای سی امپو می توان به 6 کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، ترمز اضطراری، رادار حرکت بین خطوط، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط، نور بالای اتوماتیک، رادار کمکی راننده در ترافیک، رادار تابلو خوان، کروز کنترل تطبیقی، شیفتر پشت فرمان، فرمان کمکی برقی، سردکن صندلی های جلو، سنسور نور، کیت صدای اگزوز، سانروف، تهویه اتوماتیک با قابلیت تصفیه هوای داخل کابین، ترمز پارک برقی، اتو هلد، سامانه پایش فشار باد تایر ها، سیستم صوتی حرفه ای، جلو آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، شارژر بی سیم، استارت دکمه ای و… اشاره کرد. در بخش آپشن ها و امکانات GAC امپو دست برتری را نسبت به ام جی GT دارد. فونیکس آریزو 6 GT ؛ رقیبی مونتاژی با موتوری سرسخت یکی دیگر از رقبای سرسخت ام جی GT فونیکس آریزو 6 با پسوند GT است. آریزو 6 جی تی از یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم بهره می برد که این پیشرانه می تواند روی هم رفته 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند. نقطه قوت این خودرو توان بیش از 20 اسب بخاری آن نسبت به ام جی جی تی و گشتاور 40 نیوتن متری آن است اما گیربکس دوکلاچه در این خودرو شاید برای برخی از مصرف کنندگان ضعف تلقی شود. از نقاط دیگر این خودرو می توان به خدمات پس از فروش گسترده مدیران خودرو اشاره کرد. از جمله امکانات آریزو 6 جی تی می توان به؛ 6 کیسه هوا (سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای)، سیستم کمکی ترمز BOS، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، ترمز اضطراری خودکار،اتو هلد، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، کروز کنترل تطبیقی، رادار هشدار برخورد از عقب، نور بالا اتوماتیک، سنسور نور، سنسور باران، دوربین ثبت وقایع، شارژر بی سیم، دوربین 360 درجه، سامانه پایش فشار باد تایرها، فناوری LED چراغ ها، ترمز پارک برقی، پشت آمپر دیجیتال، فرمان دی کات، صفحه نمایش لمسی سیستم مالتی مدیا، اندروید اتو، سامانه شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، رادار حرکت بین خطوط، رادار هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط و… اشاره کرد. آریزو 6 GT نسبت به ام جی GT آپشن های بسیار بیشتری دارد. لاماری اکو ؛ اسپرتی با کیت بدنه موتور 1.5 لیتری توربو GDI لاماری اکو می تواند 195 اسب بخار و 300 نیوتن متر گشتاور تولید کند که این توان از طریق گیربکس شش سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو انتقال داده می شود. تعلیق بکار رفته در بخش جلوی این خودرو مک فرسون و در عقب نیمه مستقل می باشد. در بخش فنی لاماری اکو به طور کامل از ام جی جی تی سر است. از جمله امکانات لاماری اکو می توانیم به؛ دوربین 540 درجه، سنسور پارک عقب، رادار نقطه کور، سیتسم پایش فشار باد تایرها، سامانه کنترل پایداری، سیستم ورود و خروج بدون کلید، هشدار DOW، اتوهلد، ترمز پارک برقی، هشدار خروج از پارک، 4 کیسه هوا، کروز کنترل، فناوری LED چراغ ها، سنسور باران، سنسور نور، فرمان کمکی برقی، گرمکن صندلی های جلو، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، حالت های مختلف رانندگی و… اشاره کرد که اکو را نسبت به MG GT برتر می سازد. |