فرارو- به زودی قسمت چهارم جدید مسابقه شفرونی از شبکه نمایش خانگی پخش خواهد شد. به گزارش فرارو، این برنامه با محوریت آشپزی توسط هنرمندان و اجرای نیما شعبان نژاد تلاش کرده برای بیننده ها جذاب باشد، تلاشی که در ظاهر تقلیدی از سایر برنامه هاست. برنامه ظاهرا درباره آشپزی اما مخاطب هر چیزی را می بیند جز طبخ و آماده سازی غذا. مدل پخت غذا در شفرونی تفاوتی با مسابقات آشپزی تلویزیون ندارد اما حضور چهره های مختلف و شوخی های کلامی که میان افراد استفاده می شود، باعث شده تا از سایر برنامه ها متمایز شود. برنامه کلیشه ای و تکراری  آنچه از همان قسمت اول به چشم می آید، تکرار شوخی هایی که مخاطب قبلا در برنامه های شبکه نمایش خانگی دیده بود و دیگر جذابیتی ندارد. شفرونی تلاش کرده با دعوت از مهمانان محبوب رئالیتی شوها مانند نعیمه نظام دوست و چهره های پربحث در اینستاگرام مثل متین ستوده مخاطب را با خود همراه کند و هم سکانس هایی از این برنامه در فضای مجازی دست به دست بچرخد. در واقع شفرونی از همان الگویی استفاده کرده که سایر رئالیتی شوها از آنها بهره برده و مخاطب را با خود همراه کرده بودند. قبل از پخش این برنامه همه از احسان علیخانی به عنوان تهیه کننده نام می بردند اما ماجرا چیز دیگری بود و اسم افراد دیگری در قسمت تهیه کننده مطرح شد . در واقع مشخص نیست که او از همان تکنیک جوکر بهره برده و در صورت محبوبیت شفرونی خود را به عنوان تهیه کننده اضافه می کند یا پروژه را اساسا به گروه دیگری سپرده است. آنچه بیشتر از همه در ذوق مخاطب می زند حجم بالای تبلیغات در شفرونی است. بیننده به خوبی می داند که برنامه ای با هزینه بالا نیازمند جذب اسپانسر است اما در این برنامه آنقدر این حجم تبلیغات بالاست که مخاطب حس مصنوعی بودن از داستان می گیرد. انگار که عده ای دور هم جمع شده اند تا با کنداکتوری جذاب برندهای مختلف را معرفی کنند. در نهایت، شفرونی بیش از آن که یک مسابقه آشپزی باشد، به ویترینی از شوخی، گفت وگو و تبلیغات شباهت دارد. هرچند حضور چهره های شناخته شده می تواند در کوتاه مدت مخاطب را جذب کند، اما در بلندمدت، نبود ایده تازه و محتوای متفاوت باعث می شود این برنامه نیز در صف طولانی تولیدات تکراری شبکه نمایش خانگی قرار گیرد. |