در قسمت ششم سریال محکوم به کارگردانی سیامک مردانه، با گاف هایی روبه رو هستیم که برایمان عجیب است چطور پیش از مخاطبان، خود کارگردان و منشی صحنه متوجه آنها نشده اند. به گزارش فیلم نیوز، ماجرا از این قرار است که کاراکتر نسرین با بازی ساره بیات، در ابتدای قسمت ششم با سروصورتی زخمی و پر از خون دیده می شود. او به خانه می رود و صبح روز بعد درحالیکه جراحت عمیقی روی بینی اش دیده می شد و لب پایینش هم زخمی است از در خانه بیرون می آید. ادیب فروتن بازرس پرونده پسر نسرین با بازی پژمان جمشیدی منتظرش ایستاده و به او می گوید حالا که مصر است پسرش قاتل نیست همراهش می رود و کمکش می کند. در این شرایط ریش هایی ادیب فروتن پرپشت است.  بهبود زخم صورت نسیرین در حد فاصل دو سکانس پیوسته آنها سوار ماشین می شوند تا به نقاط پایین شهر بروند و کار ناتمام نسرین را تمام کنند. وقتی از ماشین پیاده می شوند و دیگر خبری از زخم روی صورت نسرین نیست یا شاید آنقدر کمرنگ است که در یک نگاه دیده نمی شود. درحالیکه فاصله این سکانس تا سکانس قبلی فقط چند دقیقه یا نهایتا یک ساعت است. چطور ممکن است زخمی به آن عمیقی که روی بینی نسرین وجود دارد ظرف چند دقیقه تا یک ساعت مداوا شود و ردی از آن نماند؟  کم و زیاد شدن حجم ریش ادیب فروتن در حد فاصل دو سکانس پیوسته. در سکانس بعد که در ادامه همان سکانس است، ادیب وارد قهوه خانه می شود در این سکانس حجم محاسن ادیب کاملا کم شده بنحوییکه شاید مخاطب گمان کند او در ماشین نسیرین صورتش را اصلاح کرده است. بعد از پایان این سکانس و در سکانس بعدی که آن ها فرد مورد نظر را تعقیب می کنند و دم در خانه مشکوک او کشیک می دهند دوباره محاسن ادیب کاملا پرپشت شده است. مطمئنا این سکانس رج زده شده و با توجه به شرایط مهیا بودن لوکیشن ها و… جلوی دوربین رفته اند و احتمالا بین ضبط هر سکانس از یک تا چند هفته فاصله افتاده، اما وظیفه منشی صحنه و البته خود کارگردان این است که حواسشان به ابتدایی ترین امور که حفظ راکورد گریم بازیگران است ، باشد سریال محکوم نخستین تجربه کارگردانی سیامک مردانه است که هر هفته چهارشنبه ها از پلتفرم فیلیمو منتشر می شود. |