با نگاهی به خودروی هندی ماهیندرا بولرو (Mahindra Bolero)، نمی شود به یاد مرسدس بنز G کلاس نیفتاد. در دنیای امروز، دیدن خودرویی مانند بولرو که شباهت بسیاری به محصول محبوب و مشهور G کلاس دارد، یک خصلت منفی برای آن خودرو به حساب می آید؛ اما اگر قیمت بولرو کمتر از قیمت یک دست رینگ G کلاس باشد، نادیده گرفتن برخی ویژگی های طراحی آسان خواهد شد. این خودرو که اولین بار در سال 2000 عرضه شد، در چهاردهمین سال نسل فعلی اش یک به روزرسانی دیگر دریافت کرده که عمدتاً به برخی از تغییرات ظاهری و فناوری محدود می شود. جلوپنجره جدید، القای همان سرسختی  جدیدترین نسخه بولرو از یک طراحی تازه برای جلوپنجره با پنج میله عمودی و نوارهای کرومی ظریف استفاده می کند. همچنین یک تیپ پرچمدار جدید به نام B8 وجود دارد که با رینگ های آلیاژی 15 اینچی برش خورده عرضه می شود. گزینه های رنگ بدنه با اضافه شدن رنگ جدید Stealth Black گسترش یافته است. با وجود ظاهر زمخت، بولرو دارای ابعاد جمع و جوری است: 3995 میلی متر (157.3 اینچ) طول با فاصله بین دو محور 2680 میلی متر (105.5 اینچ). در داخل، زمان گویا در اوایل دهه 2000 متوقف شده است، هرچند مهم ترین ویژگی این فیس لیفت، یک صفحه نمایش لمسی 7 اینچی کشیده است که پایین تر روی کنسول مرکزی نصب شده است. این سیستم زحمت پشتیبانی از Apple CarPlay یا Android Auto را به خود نداده، اما به بلوتوث مجهز است که از نظر فنی یک ویژگی مدرن محسوب می شود. حداقل، این نمایشگر یکنواختی داشبورد متعلق به دوران گذشته را می شکند. صفحه کیلومترشمار، گرافیک های دیجیتالی را نمایش می دهد، در حالی که بقیه کابین در پلاستیک سخت پیچیده شده است. دیگر امکانات اضافه شده شامل یک پورت شارژ USB-C و دکمه های کنترل صدا روی فرمان است. صندلی ها اندکی بازطراحی شده و در مدل پرچمدار B8، روکش وینیل با مواد چرم مصنوعی با کیفیت تر جایگزین شده است. همه مدل ها دارای چیدمان هفت نفره با ردیف سوم تاشو هستند و به صورت استاندارد با کیسه هوای دوگانه و سنسورهای پارک عقب عرضه می شوند. بولرو همچنان بر روی همان شاسی نردبانی شکل سوار است، اما سیستم تعلیق آن "RideFlo Tech" را به دست آورده که نوید راحتی و هندلینگ بهبود یافته در هر زمینی را می دهد. در زیر کاپوت یک موتور دیزلی 1٫5 لیتری سه سیلندر قرار دارد که 75 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. قدرت تولیدی منحصراً از طریق یک جعبه دنده دستی به چرخ های عقب منتقل می شود. بولرو نئو هم به روزرسانی شد در کنار نسخه استاندارد بولرو، ماهیندرا نسخه کمی مدرن تر آن یعنی بولرو نئو (Bolero Neo) را که اولین بار در سال 2015 عرضه شد، به طور جزیی به روزرسانی کرده است. این مدل پلتفرم شاسی نردبانی خود را با اسکورپیو به اشتراک می گذارد و با طول 3995 میلی متری (157.3 اینچ) بولرو مطابقت دارد.  یک دهه پس از عرضه، بولرو نئو یک جلوپنجره بازطراحی شده با میله های افقی و یک تیپ پرچمدار جدید N11 دریافت کرده است که بر روی رینگ های آلیاژی 16 اینچی Dark Metallic Grey سوار می شود. بقیه طراحی عملاً بدون تغییر باقی مانده، اگرچه ماهیندرا رنگ های جدید آبی و خاکستری را اضافه کرده که می توانند با سقف مشکی ترکیب شوند. فضای داخلی هفت نفره بسته به تیپ، امکان انتخاب بین طرح های رنگی خاکستری و قهوه ای موکا را فراهم می کند. در بخش فناوری، بولرو نئو به یک صفحه نمایش لمسی سرگرمی بزرگ تر 9 اینچی مجهز شده که با Android Auto و Apple CarPlay سازگار است و تصویر دوربین دید عقب را نمایش می دهد. یک پورت شارژ USB-C در کنار USB معمولی نیز وجود دارد.  زیر پوسته، بولرو نئو از سیستم تعلیق Frequency Dependent Damping، فناوری Multi-Terrain، دیفرانسیل قفل شونده، سیستم فرمان تنظیم شده و ترمزهای بهبود یافته بهره می برد. موتور دیزلی 1٫5 لیتری سه سیلندر قبلی، 99 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که قدرت را از طریق یک جعبه دنده دستی به چرخ های عقب می فرستد. قیمت گذاری هر دو مدل بولرو و بولرو نئو به روز شده اکنون در هند، برای سفارش در دسترس هستند. قیمت ها برای بلرو بین 7٫99 تا 9٫69 لاک روپیه (9,000 تا 10,900 دلار) و برای بلرو نئو بین 8٫49 تا 9٫99 لاک روپیه (9,600 تا 11,300 دلار) متغیر است. |