فرارو-هوندا پاسپورت 2026 با طراحی جدید و جعبه ای شکل خود، توجه علاقمندان به خودروهای شاسی بلند را به خود جلب کرده است. این خودروی قدرتمند و آفرود محور، توانسته در کمتر از یک سال فروش خود را تقریباً 75 درصد افزایش دهد و ثابت کند که مسیر جدید هوندا برای جذب مشتریان SUV ها موفقیت آمیز بوده است. به نقل از motor1، تا پایان سپتامبر، هوندا توانسته 41,450 دستگاه پاسپورت به فروش برساند که نسبت به همین زمان در سال 2024 با 23,715 دستگاه، 74.8 درصد افزایش داشته است. نکته جالب اینکه 80 درصد خریداران نسخهٔ TrailSport، مدل مناسب آفرود، را انتخاب کرده اند. نسخهٔ TrailSport در چهار تیپ از هفت تیپ پاسپورت ارائه شده است؛ اما استقبال گسترده از این نسخه نشان می دهد که خریداران به شاسی بلندهای جعبه ای و آفرودمحور علاقه مند هستند. با این حال، پاسپورت هنوز نتوانسته رقیب اصلی خود، تویوتا 4رانر، را پشت سر بگذارد؛ 4رانر تا پایان سپتامبر 67,001 دستگاه فروش داشته است، هرچند این رقم نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است.  هر دو خودرو از نظر ظاهری بسیار شبیه هستند. اما در اجرای طراحی و تکنولوژی کاملاً متفاوت اند. هوندا در پاسپورت از هیبرید استفاده نمی کند و همهٔ مدل ها به موتور 3.5 لیتری V6 طبیعی مجهز هستند. در حالی که 4رانر با موتور چهارسیلندر توربو و گزینهٔ هیبرید در تیپ های بالاتر ارائه می شود. 4رانر از کلیدها و تجهیزات بزرگ بهره می برد، در حالی که پاسپورت کابین مدرن و کاربر پسند همیشگی هوندا را ارائه می دهد. با وجود افزایش چشمگیر محبوبیت پاسپورت، بیشترین رشد فروش در بین مدل های هوندا به خودروی برقی پرولاژ (Prologue EV) اختصاص دارد. فروش این مدل با جهش 158 درصدی به 36,553 دستگاه رسید و حتی از کل فروش سال 2024 نیز بیشتر است. در مجموع، هوندا تا پایان سپتامبر نزدیک به 1.1 میلیون دستگاه خودرو، شامل برند لوکس آکورا، فروخته است که نشان دهنده رشد 3.9 درصدی و افزایش حدود 41,000 دستگاه نسبت به سال گذشته است. |