مقامات قضایی استرالیا به شرکت تلسترا دستور داده اند به دلیل نقض قانون خدمات مصرف کنندگان در این کشور و تغییر سرعت خدمات اینترنت تقریباً 9000 مشتری بدون مطلع کردن آن ها 18 میلیون دلار استرالیا جریمه پرداخت کند. به گزارش فارس به نقل از رویترز، این افراد بدون اطلاع رسانی قبلی به یک طرح اینترنت با سرعت پایین تر منتقل شدند. در ماه های مهر و آبان سال 1399، تلسترا 8897 مشتری خود را از طرحی با حداکثر سرعت آپلود 40 مگابیت در ثانیه، به سرویسی که حداکثر سرعت آپلود آن تنها 20 مگابیت در ثانیه بود، منتقل کرد. سرعت دانلود بدون تغییر، 100 مگابیت در ثانیه باقی ماند. تلسترا در زمان تغییر، به مشتریان در مورد تغییر حداکثر سرعت آپلود اطلاعی نداده بود. آنا براکی، کمیسر کمیسیون ارتباطات و مخابرات استرالیا استرالیا در این مورد گفت: جریمه 18 میلیون دلاری پیام محکمی به همه مشاغل می فرستد که نمی توانند با ایجاد تغییرات در جنبه های کلیدی یک سرویس، بدون اطلاع مشتریان از این تغییرات، مصرف کنندگان را گمراه کنند. علاوه بر جریمه، خسارت تمام مشتریان آسیب دیده از این اقدام تلسترا با پرداخت 15 دلار به ازای هر ماه استفاده از طرح سرعت آپلود پایین تر جبران خواهد شد. کل غرامتی که تلسترا به مشتریان آسیب دیده پرداخت خواهد کرد، بیش از 2.3 میلیون دلار است. برخی مشتریان این غرامت را دریافت کرده اند. مقابله با قیمت گذاری گمراه کننده با تمرکز ویژه بر ارتباطات از راه دور، یکی از اولویت های اجرایی فعلی کمیسیون ارتباطات و مخابرات استرالیا (ACCC) است. |