مرسدس EQE 500 یک سدان چهارچرخ محرک برقی است که بیش از 400 اسب بخار قدرت و 858 نیوتون متر گشتاور تولید می کند. شتاب صفر تا صد این خودرو 4.9 ثانیه اعلام شده است. تولید این مدل در شرکت Beijing Benz Automotive چین انجام می شود. یعنی بسیار راحت و ساده میتوان گفت که اصیل آلمانی حالا توسط چشم بادامی های چینی تولید میشود . به گزارش تابناک، پک باتری EQE 500 با ظرفیت 96.1 کیلووات ساعت امکان پیمایش رسمی 681 کیلومتر را دارد. هرچند تجربه ی واقعی کاربران نشان داده این عدد بیشتر روی کاغذ زیباست و در عمل باید روی حدود 480 کیلومتر حساب کرد. شارژ سریع باتری نیز در حدود 37 دقیقه زمان می برد. ابعاد و کلاس بدنه طول: 4،969 میلی متر عرض: 1،906 میلی متر ارتفاع: 1،514 میلی متر فاصله محوری: 3،120 میلی متر این ابعاد، EQE 500 را در رده ی سدان های لوکس سایز متوسط قرار می دهد و فضای داخلی جاداری را به ویژه به لطف فاصله محوری بلند، فراهم کرده است. سیستم فنی و ایمنی همیشه در مرسدس بنز حرف اول را میزده و حالا هم پکیج کاملی از تکنولوژی با این مدل عرضه کرده است : قدرت پیشرانه ها از طریق یک گیربکس تک سرعته منتقل می شود. سیستم تعلیق جلو جناغی دوبل و عقب مولتی لینک است و در هر چهارچرخ از ترمز های دیسکی استفاده شده است.  EQE 500 به مجموعه ای کامل از فناوری های ایمنی پیشرفته مجهز است، از جمله: سیستم های PRE-SAFE® و PRE-SAFE Sound برای محافظت پیشگیرانه در شرایط بحرانی ارتباط هوشمند Car-to-X Communication برای تبادل اطلاعات با زیرساخت های شهری دوربین 360 درجه، PARKTRONIC با کمک پارک فعال، هشدار ترافیک متقاطع و ترمز خودکار اضطراری هشدار نقطه کور، کمک حفظ مسیر، هشدار خروج ایمن از خودرو و ترمز تطبیقی با تقسیم هوشمند نیرو هشت ایربگ، سیستم های ABS، BAS، ESP و سنسور فشار باد تایر این خودرو در نسخه اروپایی موفق به کسب 5 ستاره ایمنی Euro NCAP شده است. امکانات رفاهی و لوکسی که قربانی چینی سازی این خودرو نشده ! داخل کابین EQE 500 با ترکیبی از چرم مرغوب، نورپردازی محیطی با 64 رنگ متنوع، سانروف پانورامیک و لوگو های نورانی مرسدس، فضایی مدرن و لوکس را ایجاد می کند. برخی امکانات شاخص عبارتند از: صندلی های برقی جلو با حافظه، گرم کن، تهویه و قابلیت ماساژ در نسخه های فول آپشن سیستم تهویه چندمنطقه ای با یونیزاسیون و عطرآگین ساز Air Balance سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX با نمایشگر های مجزا، کنترل حرکتی و صوتی هوشمند هدآپ دیسپلی (اختیاری)، ورود بدون کلید SmartKey، درب صندوق برقی با قابلیت هندزفری و سیستم تهویه ی پیش از ورود به خودرو. اما باور کنید هیچکدام از این امکانات و آپشن ها جای آن موتور های 6 و 8 سیلندر مرسدس بنز را نخواهد گرفت ، موتور هایی که در نسخه های خاص دست ساز بودند و امضا کارگر و یا مهندس به روی آن بود. دنیای امروز هرچقدر هم که به سمت برقی شدن برود برای عاشقان خودرو غم انگیز است ، چرا که ما عاشقان خودرو دیوانه وار شنیدن صدای موتور خودرو را دوست داریم ، عاشق معکوس دادن بازی با ضرایب دنده خودرو هستیم اما حالا باید با این موضوع کنار بیایم که ابر قدرت خودروسازی اروپایی تبار " مرسدس بنز " در حال ساخت خودروی لوکس برقی آن هم نه سایت های تولیدی خود در آلمان بلکه در حال تولید و مونتاز و صادر از مبدا کارخانه های چین است . |