این شب ها میدان بزرگی در شبکه سه سیما به پا شده است که علاوه بر شرکت کنندگان، مخاطبان را هم به چالش محک زدن اطلاعات عمومی می کشاند. مسابقه تلویزیونی 100 با اجرای هادی حجازی فر این میدان بزرگ است که می تواند شما را وارد چالشی اساسی با آموخته هایتان کند. به گزارش ایرنا، فرم اجرای مسابقه همانطور که تهیه کننده هم در گفتگوهایش بدان اشاره کرده، فرمی استاندارد و امتحان پس داده در تلویزیون های مختلف جهانی است که البته با حال و هوای کشورمان، بومی سازی شده است. جدولی ده در ده روی زمین که صد شرکت کننده روی هر مربع می ایستند و وارد چالش مسابقه رو در رو با هم در بازی زمانی مشخصی می شوند. ترکیب متنوع اطلاعات عمومی از دفاع مقدس گرفته تا وسایل سیسمونی، دایره وسیع سوال و جواب ها را نشان می دهد. نکته جالب اینکه سوالات، اکثرا تصویری است و ریتمی بالایی هم دارد. علاوه بر تنوع موضوعات، تنوع شرکت کنندگان هم رنگین کمان جالبی را نشان می دهد که مشتی از نمونه خروارها با هم بودن ما ایرانیان به شمار می رود. اگرچه چیدمان مسابقه و شرکت کنندگان و دکور برنامه به تنهایی جذابند؛ اما نکته کنجکاوی برانگیز اجرای برنامه توسط هادی حجازی فر است. او که این روزها فیلم سینمایی ناتورِدشت را روی پرده دارد در حالی اولین اجرای تلویزیونی اش را تجربه می کند که پیش از این با بازی در سریال های تلویزیونی مثل عاشورا ، زیرخاکی ، نفس و آخرین روزهای زمستان خاطرات خوشی را برای مخاطبان جعبه جادو خلق کرده است. نکته جالب درباره اجرای حجازی فر این است که او اجرا را بازی نمی کند و نمی خواهد نقش مجری را بازی کند بلکه خودش، شخصیت حقیقی هادی حجازی فر است که راحت و رها میان حاضران می چرخد. ما در شمایل او نه نقش های پیشین و نه تمایل برای اجرایی پُرطمطراق را می بینیم. آنچه می بینیم خود خود اوست که جلوی دوربین و بین صد ایرانی با نگاه های متفاوت می چرخد و گپ می زند. در کنار اجرای حجازی فر سپردن موسیقی کار به آریا عظیمی نژاد هم برگ برنده دیگری برای مسابقه تلویزیونی 100 است که باید به آن توجه کرد. این مسابقه با همه این محاسن دچار چالشی در کنداکتور شبکه سه است که مختص به آن نیست و دامن گیر تمام برنامه هایی که این ایام روانه آنتن این شبکه می شوند، هم می شود. پخش زنده مسابقات گوناگون ورزشی از فوتبال داخلی، ملی، اروپایی و آسیایی، کشتی و ...عملاً کنداکتور این شبکه را تحت تاثیر قرار داده است و زمان پخش برنامه را جابه جا می کند و گاهی پخش آن به روزی دیگر موکول می شود. استمرار زمانی و قول و قرار ثابت شبانه با مخاطب یکی از رموز ارتباط گیری هر برنامه با مخاطب است و مسابقه 100 با چنین چالشی مواجه شده و مخاطب پیگیرش را سردرگم می کند. با این حال 100 در ابتدای مسیری ست که می تواند آن را به یکی از برندهای ماندگار شبکه سه بدل کند. |