سامانه فواد 128 (فوریت های اداری) عصر دوشنبه 31 شهریور با حضور علاءالدین رفیع زاده معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور و همچنین محمدصادق معتمدیان استاندار تهران در حاشیه مراسم گردهمایی مدیران بازرسی ادارات کل دستگاههای اجرایی استان تهران رونمایی شد. به گزارش ایرنا، از فردا اول مهرماه شهروندان استان تهران می توانند با تماس با شماره 128 مشکلات خود در خصوص کاستی های رسیدگی به درخواست های ارباب رجوع در مراجعه به دستگاه های اجرایی را در میان بگذارند. سامانه فواد 128 از نیمه اردیبهشت امسال در استان قزوین، در مرداد ماه در استان البرز و از اول مهر ماه در استان تهران فعال شده و به تدریج تا پایان سال به سایر استان ها تسری داده خواهد شد. گفتنی است رکورد رسیدگی و پیگیری به هر تماس از سوی شهروندان در استان قزوین، کمتر از 3 ساعت بود. جمعیت سیال تهران گاهی روزانه به 4 میلیون نفر می رسد صادق معتمدیان استاندار تهران هم در ابتدای این مراسم گفت: رسیدگی به شکایات مردم در مراجعه به دستگاه های اداری سالها مطالبه مردم بود که با راه اندازی این سامانه در حال اجرایی شدن است. وی افزود: تهران با استان های دیگر کمی تفاوت دارد. علاوه بر استقرار جمعیت ساکن در تهران شاهد حضور شهروندان از سراسر کشور و جمعیت سیال و شناوری هستیم که شاید در برخی روزها به 4 میلیون نفر در تهران می رسد؛ یا در مسیر تهران کرج روزانه 250 هزار تردد خودرو از سوی ترددشمارها ثبت می شود که آن هم به دلیل تمرکز شدید ارائه خدمات در تهران است. معتمدیان با بیان اینکه آمادگی لازم را برای اجرای این طرح در استان تهران داریم گفت: اینکه سیستمی طراحی کردیم که در حداقل زمان مدیران دستگاه ها را پاسخگو کنیم کار ارزشمندی است؛ برخی از مشکلات به خاطر عدم نظارت در سیستم های اداری است که نارضایتی ایجاد می کند به طوری که می توان گفت سیستم هایی که امروز داریم ناکارآمد است. وی تاکید کرد: ارائه خدمات بی منت وظیفه ماست. یکی از مطالبات جدی ما در استان تهران همکاری همه مدیران در اجرای طرح است. همه ما حقوق دریافت می کنیم و موطف به پاسخگویی به مردم هستیم همه کسانی که در دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی هستند باید پاسخگو باشند. معتمدیان با یادآوری اینکه این طرح مردم پایه است و مردم خدمات را ارزیابی می کنند.کار درست این است که مردم ما را ارزیابی کنند، افزود: این طرح حتما موفق خواهد بود و در کاهش نارضایتی از سیستم های اداری اثرگذار خواهد بود. استاندار تهران گفت: طرح تکریم ارباب رجوع را داشتیم که سال هاست به فراموشی سپرده شده است. مدیری که پاسخگو نیست و قدرت حل مسائل مردم را ندارد حتما باید برکنار شود و در دولت جایی ندارند. در نظام جمهوری اسلامی شأن مدیران خدمت گذاری و حل مشکلات مردم است. وی با بیان اینکه ما نتوانستیم نطام اداری را الکترونیکی کنیم گفت: هرچه به سمت الکترونیکی شدن برویم زمینه تبعیض و فساد از بین خواهد رفت. مردم در شرایط سختی قرار دارند و روا نیست که بخواهیم کنار مردم نباشیم و موجبات نارضایتی آنها را فراهم کنیم . |