ام وی ام X5 یکی از محصولات جدید نشان MVM در بازار ایران است که در این مطلب به بررسی مشخصات فنی آن می پردازیم. به گزارش آخرین خودرو، دو کراس اوور ام وی ام با نام های X5 و X77 به زودی به بازار می آیند. دو محصولی که خط طراحی جدید چری را در بدنه دارند و قرار است سهم فروش بالایی را در رده کراس اوور های کامپکت بازار داشته باشند. MVM X5 در واقع همان چری تیگو 4 است و فیس لیفتی از ام وی ام X55 پرو به حساب می آید و قرار است جانشین این محصول در سبد محصولات مدیران خودرو باشد. کراس اووری که طراحی نزدیک به سری جدید تیگوهای چری را در بدنه و کابین ارائه می دهد و به خوبی پیشرفت چری در بحث فنی و طراحی را به نمایش می گذارد. این خودرو هم از نظر طراحی و هم از نظر فنی نسبت به X55 پرو ارتقای چشمگیری داشته که در ادامه به بررسی مشخصات فنی این کراس اوور جدید بازار می پردازیم. پیشرانه ام وی ام X5 زیر کاپوت ام وی ام X5 یک پیشرانه آشنا از گروه چری را می بینیم. پیش از هر چیز لازم است بدانید که این پیشرانه با همین کد فنی در خودروهای نظیر ام وی ام X77، آریزو 5 پرو و فیدلیتی الیت هم دیده می شود و موتوری است که عملکرد خوبی را در محصولات دیگر نشان داده است. پیشرانه ای 1.5 لیتری، چهار سیلندر و توربوشارژ با پاشش سوخت مستقیم که توان تولید نهایت قدرت 156 اسب بخار و نهایت گشتاور 230 نیوتن متر را دارد و قدرت تولیدی از طریق جعبه دنده 6 سرعته دوکلاچه تر (WDCT) به چرخ های جلو منتقل می شود. در قسمت توربو فناوری ایر تو واتر را می بینیم که باعث می شود افت توان و گشتاور کمتر و همچمنین لگ توربو کمتر را در این پیشرانه داشته باشیم و تمام این مشخصات باعث می شود تا MVM X5 با 1.3 تن وزن، در 9.8 ثانیه شتابگیری صفر تا صد را رقم بزند و مصرف سوخت ترکیبی 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر را با این کراس اوور مونتاژی تجربه کنیم. البته این را در نظر داشته باشید این مصرف سوخت ترکیبی در شرایط استاندارد است و با شرایط کشور ما و کیفیت سوخت پایین این روزها، قطعا مصرف سوخت ترکیبی بالاتر از این عدد خواهد بود.  این را هم در مورد X5 باید گفت که گستردگی استفاده از این نوع پیشرانه در محصولات مختلف باعث می شود تا دغدغه ای در مورد قطعات مربوط به پیشرانه نداشته باشیم و می توان پیش بینی کرد که دستیابی به قطعات مربوط به پیشرانه این خودرو به مراتب ساده تر از دیگر چینی های رقیب باشد. تعلیق و سواری به رسم بسیاری از کراس اوورهای رده کامپکت و اقتصادی، در این خودرو هم ترکیب تعلیق مک فرسون در جلو و نیمه مستقل در عقب را داریم. این یعنی سواری در این خودرو به نرمی خودروهایی که سیستم مولتی لینک را در عقب دارند نیست اما می توان با توجه به وزن و ابعاد خودرو راضی کننده باشد. ترکیب این سیستم تعلیق و رینگ های 17 اینچی و همچنین فاصله محوری 2610 میلی متری، سواری نه چندان نرم اما راضی کننده ای را برای این کراس اوور رقم می زند. البته لازم به ذکر است که این خودرو در بازارهای جهانی با سیستم تعلیق مولتی لینک هم عرضه شده اما در ایران مدیران خودرو این سیستم تعلیق را برای X5 در نظر گرفته که این تصمیم هم در جهت اقتصادی تر کردن قیمت نهایی خودرو اتخاذ شده است. ام وی ام X5 مدیران خودرو به امکاناتی مانند؛ سانروف برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل حرکت در سراشیبی، فرمان کمکی برقی، صندلی های برقی جلو، گرمکن صندلی های جلو، کلاستر دیجیتال یکپارچه با مالتی مدیا، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سنسور نور، سنسور باران، فناوری LED چراغ ها، دسته دنده الکتریکی، شارژر وایرلس 15 وات، دوربین 360 درجه، اپل کارپلی، اندروید اتو، تهویه الکتریکی دستی، استارت دکمه ای، قابلیت روشن شدن خودرو با ریموت، سامانه استارت استاپ اتوماتیک، تنظیم سه حالته وضعیت رانندگی، قابلیت تیپ ترونیک، تریم داخلی چرم مصنوعی، 7 کیسه هوا ( دو کیسه هوای رو به روی سرنشینان جلو، دو کیسه هوای پرده ای، دو کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو، کیسه هوای میان سرنشینان جلو) و… مجهز است. |