فرارو- افزایش هرروزه علاقه مندان به مانگا در ایران، نشان دهنده نیاز به افزایش آگاه سازی در این زمینه است. مانگاها به خصوص بین نوجوانان ایرانی از طرفداران زیادی برخوردار هستند. این مسئله، نیاز به معرفی آثار مهم و خوب این حوزه را نشان می دهد. به گزارش فرارو، در بین انواع مانگاها، مانگاهای عاشقانه از طرفداران بی شماری برخوردار هستند. این نوع از مانگا زیرمجموعه ها و داستان های زیادی را در بر می گیرد. تنوع روایت در مانگاهای عاشقانه بسیار زیاد است و به همین دلیل در انتخاب یک مانگای عاشقانه خوب، تقریبا دست خوانندگان این نوع از داستان باز است. اوجوجوجو نویسنده و تصویرگر اوجوجوجو، کول کیو شینجا است. داستان این مانگا درباره دو شخصیت اصلی، هارو جیگکومگوری و کاوایاناگی تسورزوره است؛ افرادی که به دلایلی از اطرافیان خود طرد شده اند. این دو از طریق دوست مشترکشان، آکانه تندو، با یکدیگر آشنا می شوند. رابطه آن ها با یک دوستی ساده آغاز می شود و با گذر زمان، هر دو با شخصیت و روحیات یکدیگر بیشتر آشنا می شوند. این شناخت تدریجی باعث می شود که دوستی آن ها کم کم به رابطه ای عاطفی تبدیل شود و هر دو به یکدیگر علاقه مند شوند. هیولای کوچک من هیولا کوچک من، ساخته روبیکو، یک مانگای شوجو جذاب است که به رابطه غیرمنتظره بین شیزوکو میزوتانی، دختری اهل مطالعه و عمل گرا و هارو یوشیدا، پسری دردسرساز و از نظر احساسی آزاد و مهار نشده، می پردازد. این مانگا با شخصیت های جذاب و داستانی که طنز را با لحظات عاطفی ترکیب می کند، جوهر احساسات جوانی و پیچیدگی های شادی را هنگام تجربه عشق به تصویر می کشد. تورادورا تورادورا یک مانگای کمدی عاشقانه دلگرم کننده اثر یویوکو تاکمیا است. این مانگا رابطه نامحتمل بین ریوجی تاکاسو و تایگا آیساکا را دنبال می کند. با وجود اینکه ریوجی و تایگا از نظر شخصیتی با هم متفاوت هستند، با گذشت زمان، به همدیگر کمک می کنند. آن ها درمی یابند که پیوندی عمیق و غیرمنتظره میانشان شکل گرفته است که فراتر از تصور اولیه شان درباره یکدیگر است. تورادورا با ترکیبی از شوخ طبعی، لحظات صمیمانه و رشد شخصیت های پیچیده، جوهر احساسات جوانی و دشواری های تجربه عشق و دوستی در دوران نوجوانی را به تصویر می کشد. دروغ تو در آوریل دروغ تو در آوریل یک مانگای جذاب از نائوشی آراکاوا است که زندگی کوسی آریما، کودک اعجوبه پیانیست سابق، را دنبال می کند. پس از یک اتفاق دردناک، او توانایی شنیدن صدای موسیقی خود را از دست می دهد. زندگی او زمانی تغییر می کند که با کائوری میازونو، ویولونیستی آزاد و با استعداد، آشنا می شود و او را در بازکشف اشتیاقش به موسیقی و زندگی یاری می دهد. با گذر زمان و در جریان تعامل با احساسات و آرزوهایشان، مانگا به زیبایی مضامین عشق، از دست دادن و قدرت تحول آفرین بیان هنری را در هم می آمیزد. دروغ تو در آوریل با داستانی احساسی و کاوش عمیق در روح انسان، تأثیر ماندگار رستگاری شخصی، دنبال کردن رویاها و ارتباطات عمیق را به تصویر می کشد. بگو دوستت دارم نویسندگی و تصویرسازی این مانگا را کانائه هازوکی به عهده داشته است. این اثر یک مانگای تاثیرگذار است که حول زندگی می تاچیبانا، یک دانش آموز دبیرستانی منزوی است که ترجیح می دهد از همسالان خود دور بماند. وقتی با یاماتو کوروساوا محبوب و دوست داشتنی روبرو می شود، دیدگاه او نسبت به روابط و زندگی تغییر می کند. یاماتو به تدریج موانع عاطفی او را می شکند و به او کمک می کند تا از پیچیدگی های دوستی و عشق عبور کند. مدرسه شبانه روزی ژولیت مانگای مدرسه شبانه روزی ژولیت، یک مانگای شونن است که توسط یوسوکه کاندا نوشته و تصویرگری شده. این مانگا در میان طرفداران شناخته شده و محبوب است و داستانی مشابه رومئو و ژولیت کلاسیک غربی دارد. بزرگ ترین تفاوت این دو داستان در این است که هر دو شخصیت اصلی دانش آموز دبیرستانی هستند؛ موضوعی که در طول روایت باعث ایجاد تفاوت ها و جذابیت های منحصر به فرد برای مخاطب می شود. داستان هنگامی آغاز می شود که رومیو اینوزوکا، رهبر گروه سگ های سیاه، به ژولیت پرشیا، رهبر گروه گربه های سفید، علاقه مند می شود و عشق خود را به او اعتراف می کند. در ابتدای داستان، عشق رومیو یک طرفه است، اما به مرور ژولیت نیز احساس خود نسبت به رومیو را کشف کرده و عاشق او می شود و... مبصر ما پیشخدمت است این مانگا یک مانگای شوجو اثر هیرو فوجیوارا است. این اثر داستان میساکی آیوزاوا را روایت می کند؛ دختری که رییس مقتدر و سخت گیر شورای دانش آموزی در یک دبیرستان است و رفتارهایی پسرانه از خود نشان می دهد. با این حال، در پس پرده، او به طور مخفیانه در یک کافه به عنوان پیشخدمت مشغول به کار است. داستان هنگامی آغاز می شود که تاکومی اوسوی، محبوب ترین پسر مدرسه، به راز میساکی پی می برد. با وجود آنکه میساکی تلاش می کند نشان دهد که اهمیتی به اوسوی نمی دهد، گذر زمان باعث نزدیک تر شدن آن ها می شود و این نزدیکی به شکل گیری احساساتی میانشان منجر می شود. نیمه اول مانگا غالبا طنزآمیز و سرگرم کننده است، اما با پیشرفت داستان، روایت جنبه ای جدی تر و درام گونه پیدا می کند. |