فرارو-مرسدس بنز نسخه برقی GLC 2027 را معرفی کرد. این شاسی بلند لوکس با طراحی جدید، برد طولانی و امکانات مدرن، آماده است تا توجه خریداران بیشتری را به خود جلب کند. به نقل از caranddriver، مرسدس بنز GLC EV با پلتفرمی کاملا جدید ساخته شده و از فاصله محور طولانی تر، بدنه منحصربه فرد و طراحی داخلی جدید برخوردار است. این خودرو در دو تیپ عرضه می شود: نسخه اول اواخر سال 2026 و نسخه دوم اوایل سال 2027 به بازار می آید.  بیشتر خودروهای برقی مرسدس روی پلتفرم خودروهای بنزینی ساخته می شوند، اما GLC EV کاملاً از صفر طراحی شده است. هرچند نام این خودرو شبیه نسخه های بنزینی است، اما فاصله محور، بدنه و طراحی داخلی این مدل ویژه نسخه های برقی ساخته شده است. در نگاه اول هنوز می توان این خودرو را یک GLC دانست؛ بزرگ ترین تفاوت GLC EV 2027 با نسخه بنزینی، جلوپنجره ای است که 942 نقطه نورانی دارد. طول خودرو 190.7 اینچ است که حدود 5 اینچ بلندتر از نسخه بنزینی است.  دو تیپ و دو پیشرانه GLC EV در دو نسخه عرضه می شود: نسخه GLC400 4Matic با دو موتور در قسمت جلو و عقب و سیستم چهارچرخ متحرک ارائه می شود. مجموع این موتورها 483 اسب بخار قدرت و 596 پوند-فوت گشتاور تولید می کنند و می توانند در مدت 4.4 ثانیه از شتاب صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسند. نسخه دوم +GLC300 نام دارد؛ این مدل فاقد موتور جلو بوده، اما همچنان از قدرت مناسبی برخوردار است؛ 369 اسب بخار و 372 پوند فوت گشتاور، با شتاب صفر تا 100 کیلومتر در 5.9 ثانیه. هر دو نسخه به گیربکس دو سرعته در محور عقب مجهز هستند که شتاب، کشش و راندمان خودرو را بهبود می بخشد. نمایشگرهای فوق مدرن برجسته ترین ویژگی کابین GLC EV، صفحه نمایش بزرگ Hyperscreen است که از یک طرف کابین جلو تا طرف دیگر امتداد یافته و طول آن 39.1 اینچ است. بزرگترین نمایشگر یکپارچه ای که مرسدس تاکنون ارائه کرده است. این سیستم از آخرین نسخه Microsoft Teams پشتیبانی می کند و راننده حتی در حال حرکت هم می تواند با دوربین داخلی در جلسات شرکت کند؛ البته طبق قوانین راهنمایی و رانندگی، درهنگام حرکت خودرو تصویر ویدئویی قطع می شود.  مشتریانی که صفحه نمایش بزرگ Hyperscreen را نمی خواهند، می توانند از یک نمایشگر دیجیتال 10.25 اینچی، یک نمایشگر 14 اینچی مرکزی و یک صفحه 14 اینچی در جلوی صندلی سرنشین بهره مند شوند که فضای کافی برای نمایش اطلاعات ارائه می دهد.  برد پیمایش و امکانات شارژ هر دو نسخه +GLC300 و GLC400 از معماری 800 ولتی بهره می برند و با باتری لیتیوم-یونی 94.0 کیلووات ساعتی عرضه می شوند. برآورد رسمی برد پیمایش بر اساس استاندارد EPA هنوز منتشر نشده، اما طبق داده های WLTP اروپا، انتظار می رود GLC EV حدود 376 مایل برد داشته باشد.  |