برند تازه تأسیس ژانگ هنگ، زیرمجموعه چری، با معرفی مدل G700 تلاش کرده جایگاهی در کلاس شاسی بلندهای لوکس و آفرودی برای خود بسازد. خلاف بسیاری از خودروهای چینی که روی طراحی یا امکانات رفاهی تمرکز دارند، این محصول بیشتر با اعداد و قدرت پیشرانه توجه ها را به خود جلب کرده است. به گزارش اکو ایران، G700 به یک موتور 2 لیتری توربوشارژ به همراه دو موتور برقی مجهز شده که مجموع توان سیستم به حدود 750 اسب بخار می رسد. شتاب صفر تا صد آن تنها 4.6 ثانیه اعلام شده است؛ عددی که حتی در کلاس شاسی بلندهای لوکس هم کمیاب است. برای مقایسه، کافی است به لندکروز جدید 100 هزار دلاری نگاه کنیم؛ شاسی بلندی با قیمتی تقریباً دو برابر G700 که تنها حدود 426 اسب بخار قدرت ارائه می دهد. این اختلاف نشان می دهد که خودروساز چینی دست کم روی کاغذ موفق شده فاصله بزرگی از نظر توان خروجی ایجاد کند.  ظاهر G700 با خطوط جعبه ای و فرم ساده، بی شباهت به زبان طراحی شاسی بلندهای کلاسیک نیست. درون کابین اما شاهد ترکیبی از نمایشگرهای بزرگ، امکانات رفاهی پیشرفته و تکنولوژی های مدرن هستیم. هرچند همین پرزرق وبرق بودن کابین، گاه بیش از آنکه به کاربری آفرودی اشاره کند، به نمایش لوکس بودن تمایل دارد. با تعلیق بادی قابل تنظیم، ارتفاع قابل توجه از سطح زمین و توانایی عبور از آب تا عمق نزدیک به یک متر، G700 مدعی حضور در مسیرهای سخت است. با این حال، تجربه واقعی کاربری هنوز مشخص نیست و باید دید آیا در عمل هم می تواند پا به پای رقبای باسابقه حرکت کند یا خیر. پیشرانه پلاگین هیبرید G700 علاوه بر قدرت بالا، مصرف ترکیبی حدود 1.39 لیتر در صد کیلومتر را روی کاغذ نشان می دهد. بُرد کلی سیستم هم نزدیک به 1400 کیلومتر عنوان شده است؛ اعدادی که اگر در عمل هم محقق شوند، برگ برنده ای جدی برای این خودرو خواهند بود.  ژانگ هنگ G700 شاسی بلندی است که با اعداد و مشخصات فنی توجه ها را جلب می کند؛ به ویژه قدرت 750 اسب بخاری آن که حتی رقیبی مانند لندکروز با دو برابر قیمت را در سایه قرار می دهد. با این حال، پرسش اصلی باقی می ماند: آیا این SUV در عمل هم می تواند انتظارات بازار جهانی را برآورده کند یا تنها روی کاغذ پدیده ای جذاب است؟ |