فرارو- آئودی برای اولین بار تصویری از خودروی اسپرت جدیدش منتشر کرد؛ خودرویی که میراث TT کلاسیک را با طراحی و فناوری های مدرن ترکیب کرده است. این خودرو از نظر طراحی و عملکرد بین دو مدل TT و R8 قرار می گیرد و برخلاف مدل های قبلی، کاملا برقی است. به نقل از motor1، گرنوت دلنر، مدیر عامل آئودی امیدوار است که این خودرو بتواند تجربه ای مشابه هیجان TT کلاسیک ارائه دهد. آئودی تبلیغات این خودرو را در شبکه های اجتماعی آغاز کرده، اما جزییات فنی این خودرو همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و تنها عناصر طراحی آن به نمایش گذاشته شده است. آئودی علاوه بر TT، از خودروهای تاریخی و کانسپت های پیشین خود نیز برای طراحی این مدل جدید الهام گرفته است. از جمله مهم ترین این منابع می توان به کانسپت Avus، خودروی پیش از R8 با بدنه آلومینیومی و بیش از 500 اسب بخار نیرو و همچنین خودروهای مسابقه ای دهه 1930 Auto Union، از جمله Type C و Type D با موتورهای V-16 و V-12 اشاره کرد. رانندگان افسانه ای همچون تاتزیو نوولاری و برند روزمایر توانستند با این خودروها در مسابقات مهم پیروز شوند و آئودی بعدها با کانسپت های یادبود از آن ها تجلیل کرد. این خودرو با رویکرد مینیمال و تمرکز بر سادگی طراحی شده است و انتظار می رود بزرگ تر از TT و کوچک تر از R8 باشد. طبق گفته دلنر، این کانسپت به تولید خواهد رسید و نسخه جاده ای آن ظرف دو سال آینده معرفی می شود. دلنر می گوید این خودرو علاوه بر طراحی جدید، با فناوری هایی معرفی خواهد شد که پیش تر در هیچ یک از محصولات آئودی استفاده نشده اند. پیش بینی می شود کیفیت داخلی خودرو نیز نسبت به مدل های فعلی بهبود پیدا کند. اسکار دا سیلوا مارتینز، مسئول ارتباطات فناوری آئودی، می گوید: محصولات ما در گذشته با کیفیت تر بودند و قصد داریم دوباره به همان سطح استاندارد دست پیدا کنیم. هنوز مشخص نیست آیا این خودروی دو درب از پلتفرم مشترک با پورشه Boxster/Cayman استفاده می کند یا خیر. اما چنین پلتفرمی می تواند هزینه ها را کاهش دهد. با توجه به قوانین سختگیرانه آلایندگی در اروپا، توسعه موتورهای پرقدرت احتراق داخلی دشوار است و حتی آئودی و پورشه هم برنامه های توسعه خودروهای برقی خود را اصلاح کرده اند. با این حال تولید خودروهای با موتور احتراق داخلی تا دهه آینده ادامه خواهد داشت. کانسپت آئودی آووس کواترو 1991 |