اتفاق اجتناب ناپذیری که همه امیدوار بودند رخ ندهد، بالاخره به وقوع پیوست. آخرین نسخه نیسان GT-R از سری R35 به تولید رسید تا نیسان با این خودرو افسانه ای خداحافظی کند. به گزارش دیجیاتو، پس از 18 سال تولید، آخرین نیسان GT-R سری R35 از خط مونتاژ این محصول در ژاپن خارج شد. نیسان GT-R از سال 2007 میلادی روی خط تولید قرار دارد و در این بین حدود 48000 دستگاه از آن در کارخانه توچیگی ساخته شده است. آخرین نمونه این خودرو، یک نسخه پرمیوم T-Spec به رنگ بنفش نیمه شب است که به دست یک مشتری در ژاپن خواهد رسید. اگر بخواهیم نیمه پر لیوان را ببینیم، باید بگوییم که این خداحافظی موقت است. ایوان اسپینوزا ، مدیرعامل نیسان، به طرفداران اطمینان داده است که نسل جدید گودزیلا عرضه خواهد شد. بااین حال او اعلام کرده است که نسل بعدی این خودرو موسوم به سری R36، به این زودی ها عرضه نخواهد شد. تصوری از نسل بعدی نیسان GT-R نیسان تصوری از آینده مدل GT-R ارائه کرده است. این خودرو براساس مدل مفهومی و دیوانه وار هایپرفورس ساخته خواهد شد. مدل مفهومی هایپرفورس با 1341 اسب بخار قدرت، باتری های حالت جامد و حداکثر سرعت 200 کیلومتربرساعت، در نمایشگاه خودرو توکیو 2023 همه را شگفت زده کرد. هنوز مشخص نیست که در نسل بعدی نیسان جی تی آر موتور احتراق داخلی نیز حفظ می شود یا خیر.  نیسان درحال حاضر با چالش های بزرگی ازجمله وضعیت مالی وخیم روبه رو است. عرضه یک ابرخودرو جدید همانند نسل آتی نیسان GT-R باعث ترمیم تصویر آسیب دیده این برند خواهد شد. بااین حال محصولی که در حجم اندک عرضه شود، سود خالص این شرکت را بهبود نمی بخشد. نیسان درحال آماده شدن برای تعطیل کردن هفت کارخانه و حذف 20 هزار فرصت شغلی است. این شرکت همچنین تصمیم دارد پیچیدگی قطعات را به میزان 70 درصد کاهش دهد و 13 پلتفرم فعلی را در 7 پلتفرم ادغام کند. نیسان جی تی آر سری R35 یکی از دیرپاترین خودروهای ژاپنی بود که همچنان به تولید می رسید. بااین حال طول عمر GT-R در مقایسه با تویوتا لندکروزر سری 70 چندان به چشم نمی آید. تویوتا از سال 1984 میلادی درحال ساخت سری لندکروزر J70 است و پس از 41 سال، این خودرو همچنان در ژاپن، استرالیا و خاورمیانه فروخته می شود. |