اعضای شورای شهر دو فوریت الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه طرح جامع حمل و نقل و ترافیک کلانشهر تهران را روی میز بررسی خود قرار دادند و تشکری هاشمی با بیان اینکه طرح جامع ترافیک تهران برای اولین بار در سال 1386 در شورای شهر مطرح و تصویب شد، اظهار کرد: این طرح در سال 1387 در شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور بررسی و تأیید شد. این موضوع در تمام استان ها و کلانشهرها دنبال می شود و روند آن به همین شکل است که طرح جامع ترافیک در شوراها بررسی شود. طرح های هادی، جامع و تفصیلی پس از ارائه توسط شهرداری، در شورا بررسی می شود و طرح جامع ترافیک یکی از اجزای موضوعی طرح جامع است و باید در شورای شهر به تصویب برسد. به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه حکم اول برنامه چهارم این است که طرح جامع ترافیک و طرح جامع ریلی باید پیش از ارائه به شورای عالی به شورای شهر ارائه شود، خاطرنشان کرد: کمیته فنی شورای عالی نیز نامه ای به رییس شورای شهر ارسال کرده که این طرح در شورای شهر هم بررسی شود. 19 سرفصل در طرح جامع وجود دارد و باید علاوه بر اینکه از شورای عالی و شورای شهر باید نمایندگانی در جلسات آن حضور داشته باشند، باید در برنامه های سالیانه نیز مورد توجه قرار بگیرند. رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: وزارت کشور این طرح را به شورای عالی ترافیک کشور ارسال کرده و در کمیته فنی این شورا هم بررسی شده است. همچنین طرح باید به شورا نیز ارائه شود که بررسی های آن را آغاز کنیم و به سرعت به تصویب برسانیم. مهدی چمرای رییس شورای شهر تهران نیز گفت: بنده از شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور گلایه مندم که به جای رعایت قانون، طرح جامع ترافیک را دستور کار خود قرار داده اند؛ ما نامه ارسال کردیم که باید طرح در شورای شهر بررسی شود اما نپذیرفتند؛ لذا ناچار شدیم دو فوریت آن را در شورا مطرح کنیم. وی ادامه داد: دوستان وزارت کشور نیز پیش از این نامه ارسال کردند که طرح جامع ترافیک ارائه شود. شورای عالی هر تصمیمی بگیرد غیرقانونی است. ما اینجا نیستیم که هزینه کنیم و شهرداری طرحی به شورای عالی بدهد و وزارت کشور در دستور کار قرار دهد. در درجه اول باید قانون رعایت شود. ما غریبه نیستیم که طرح جامع ارائه شود و شورا خبر نداشته باشد. ما در جلسه فردا اعلام خواهیم کرد که این روش غیرقانونی است. خواهش می کنیم شهرداری این روش را که شورا را کنار می گذارد، کنار بگذارد. ما اجازه نمی دهیم این طرح اجرا شود. حتی اگر به استعفای بنده هم ختم شود، از کیان شورا دفاع می کنم چرا که به نفع شهر، کشور و انسجام ملی است؛ شورا را نباید دور بزنند. براساس این گزارش دو فوریت الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه طرح جامع حمل و نقل و ترافیک کلانشهر تهران با حداکثر آراء موافق تصویب شد. |