کرمان موتور، خودروساز خصوصی ای که سال ها با تبلیغات گسترده و طرح های فروش پرزرق وبرق شناخته شده، این روز ها بیش از هر زمان دیگری زیر تیغ انتقاد مشتریان قرار دارد. روایت های مکرر از تأخیر در تحویل خودرو، بدقولی در پرداخت خسارت ها و مشکلات جدی خدمات پس از فروش، تصویری متفاوت از آنچه در تبلیغات این شرکت دیده می شود به نمایش گذاشته است. به گزارش تابناک، بخش بزرگی از اعتراض ها به کرمان موتور، به تأخیر های چندماهه در تحویل خودرو بازمی گردد. مشتریانی که تمام وجه خودرو را پرداخت کرده اند، ماه هاست منتظرند؛ در حالی که برخی حتی فاکتور فروش دریافت نکرده اند. این وضعیت در حالی ادامه دارد که شرکت، هم زمان طرح های فروش جدید برگزار می کند؛ موضوعی که از نگاه بسیاری از مشتریان بازی با سرمایه مردم تلقی می شود. کیفیت، عنصر فراموش شده مشتریانی که بالاخره خودرو های خود را تحویل گرفته اند نیز از کیفیت نامطلوب آن گلایه دارند. گزارش کاربری در شبکه ایکس؛ درباره خرابی زودهنگام واشر سرسیلندر در کارکرد کمتر از 10 هزار کیلومتر و بروز نقص های متعدد برقی منتشر شده است. حتی برخی مالکان گفته اند که پس از یک ماه ماندن خودرو در تعمیرگاه، مشکلات اولیه برطرف نشد و چند ایراد تازه نیز به خودرو اضافه شد. دست کرمان موتور در جیب مردم؟ نارضایتی ها تنها به کیفیت خودرو محدود نمی شود. بسیاری از مشتریان معتقدند خدمات پس از فروش کرمان موتور نه تنها ناکارآمد، بلکه هزینه بر است. شهروندان در شبکه های اجتماعی از نبود قطعات یدکی ساده مانند سنسور اکسیژن و انتظار های چندماهه گرفته تا الزام به پرداخت هزینه های سنگین برای سرویس های دوره ای شکایت دارند. در مواردی، مشتریان به نمایندگی هایی ارجاع داده شده اند که هنوز افتتاح نشده اند یا پاسخگویی مناسبی نداشته اند؛ تجربه ای که بیش از خدمات، یادآور سرگردانی است. طبق قرارداد، مشتریان در صورت تأخیر شرکت باید خسارت دریافت کنند. با این حال، گزارش ها نشان می دهد کرمان موتور ماه هاست جریمه های دیرکرد را پرداخت نکرده است. برخی مشتریان از گذشت 9 ماه بدون دریافت هیچ خسارتی خبر داده اند. در حالی که این مونتاژ کار خودرو خود با چالش های شدیدی در زمینه میزان و کیفیت تولید دست و پنجه نرم می کند، طبق شنیده ها برای صاحب شدن دومین خودروساز داخلی کشور یعنی سایپا نیز خیز برداشته است. بد نیست به این مونتاژکار یادآوری شود که اگر مهارت ویژه ای در زمینه مدیریت واحد صنعتی خودرو دارد، آن را صرف واحد مونتاژکاری خود کند تا این میزان نارضایتی مشتری نداشته باشد. از سویی دیگر به نظر می رسد خرید یک خودروساز داخلی با شرایط نامطلوبی که دارد، نان چربی داشته باشد که یک مونتاژکار که از قضا شرایط مساعدی نیز ندارد، طالب چنین واحدی شده باشد! |