در روز 26 ژوئن، پیش فروش شیائومی YU7 در چین آغاز شد. شاسی بلند جدید این شرکت تنها در سه دقیقه نخست آغاز فروش، 200 هزار سفارش دریافت کرد. به گزارش دیجیاتو، تعداد سفارش های این خودرو در یک ساعت پس از آن به 289 هزار دستگاه رسید. وجود تقاضای بسیار بالا برای شیائومی YU7 باعث شده است تا این شرکت خودروسازی در تحویل خودروهای عرضه شده به چالش بخورد. شیائومی در ماه اول توانست 6042 دستگاه YU7 را به متقاضیان تحویل دهد. رقابت با SU7 و چالش های تولید شیائومی YU7 در ماه ژوییه و در وضعیتی که تولید YU7 به سختی عدد شش هزار دستگاه را لمس کرد، تولید سدان محبوب شیائومی SU7 به 24,410 دستگاه رسید. این آمار نشان می دهد که شیائومی با چالش های بزرگی در تولید و تحویل اتومبیل ها روبه رو شده است. فاز دوم کارخانه خودروسازی شیائومی برای افزایش ظرفیت تولید، مدتی پیش تکمیل شد. بااین حال هنوز کارخانه خودروسازی شیائومی نتوانسته است به هدف تولید سالانه 350 هزار دستگاه خودرو در سال برسد. این شرکت در نیمه اول سال 2025 میلادی 150 هزار دستگاه خودرو تحویل داده است. شیائومی برای رسیدن به هدف خود، باید در نیمه دوم سال به طور میانگین ماهانه 33 هزار دستگاه خودرو تولید کند. مجموع تحویل مدل های شیائومی YU7 و SU7 در ماه ژوییه به 30,452 دستگاه رسید که اندکی کمتر از هدف ماهانه تولید است. زمان انتظار طولانی و نارضایتی مشتریان بزرگ ترین مشکل برای خودروساز تازه وارد چینی، زمان تحویل طولانی شیائومی YU7 به مشتریان است. مصرف کنندگان چینی برای خرید کراس اوور YU7، باید بیش از 10 ماه انتظار بکشند. این مدت زمان طولانی برای مشتریان خودروهای برقی ناامیدکننده است، چرا که فناوری به کار رفته در خودروهای برقی به سرعت تغییر می کند. برای حل این مشکل، شیائومی از برخی مشتریان خواسته است تا کل مبلغ خودرو را به صورت پیش پرداخت ارائه کنند. در این صورت تحویل خودرو آن ها در اولویت قرار خواهد گرفت. تأثیر YU7 بر بازار و آینده شیائومی با وجود عرضه شیائومی YU7، این خودرو نتوانست فشار وارد شده روی تحویل شیائومی SU7 را کاهش دهد. این موضوع نشان می دهد که هر دو مدل شیائومی تقاضای بالایی دارند و این شرکت باید ظرفیت تولید خود را افزایش دهد. افزایش روزافزون سفارش های YU7 و SU7 چالش بزرگی برای این شرکت ایجاد کرده است. شیائومی با وجود افزایش ظرفیت تولید، نمی تواند پاسخگوی این حجم از تقاضا باشد. این شرکت برای حفظ مشتریان و رسیدن به هدف تولید سالانه، باید راه حلی برای افزایش تولید و کاهش زمان انتظار پیدا کند. در غیر این صورت، شیائومی مشتریان خود را به دلیل تأخیرهای طولانی از دست خواهد داد. |